Paparan terbaik blog ini adalah dengan menggunakan browser Mozilla Firefox. Dapatkan Mozilla Firefox versi 3.5 di sini

H1N1 di Santubong... harapnya tidak la..

Monday 6 July 2009

pagi tadi semasa aku keluar bersarapan dengan teman sekerja & pk1 di kedai salleh santubong, ada seorang pemandu van sewa anak jati santubong maklumkan

"sidak perahu layar nak turun di santubong tok dah 3 orang positif H1N1... dak tok bukan ada saringan.. main cop ajak daknya... mun makey belon baruk ada saringan.. bahaya na kinek tok eh.. daknya datang tekayo-kayo dlm kampung bah.. dak klinik pun lom tauk gik tuk... kamek mbak sidak pelancong bah.. yalah kamek tauk tek.." kata Ubaidillah b. Mili.. (lebih kurang mcm tulah ayatnya tadi)...

aku tolong terjemah.. katanya geng2 mat salleh yang berlabuh kat santubong dah ada 3 orang positif H1N1.. geng2 nie bukan ada saringan, kalau pakai flight baru diorg disaring.. bahaya sungguh skang nih... diorang masuk & merayau2 dalam kampung.. klinik pun belum maklum hal nie.. saya bawak pelancong, tu yang saya tau tu..

jumaat lepas anak murid aku bgtau ada 27 buah kapal layar yag dah berlabuh kat santubong.. diorg nie datang sbb nk menyaksikan Rainforest Music Festival yang bakal diadakan di Cultural Village pertengahan julai nie... kami guru2 di sk santubong agak gusar dengan kehadiran pelancong asing yang sebenarnya kurang dikehendaki buat masa nie.. aku dah pesan dengan murid2 aku.. kalau jumpa dgn mat salleh tu jangan la nk masuk dekat... tengok2 dari jauh dah la.. mudah2an semua berada dalam kedaan selamat hendaknya... amin..

0 ulasan:

DISCLAIMER

All data and information provided on this blog is for informational purposes only. Blog owner makes no representations as to accuracy, completeness, currentness, suitability, or validity of any information on this blog and will not be liable for any errors, omissions, or delays in this information or any losses, injuries, or damages arising from its display or use. All information is provided on an as-is basis.

Anda Adalah Pelawat Ke

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP